خجالت جنسی:
ذهن پویا
وبلاگ شخصی محسن شاکری نسب

برخی افراد دوست دارند در یک رابطه جنسی به همسر خود حرفهایی بزنند ورفتار خاصی داشته باشنداما چیزی آنهارا از انجام این کار باز می دارد که درنهایت به یک عدم رضایت قلبی از رابطه جنسی منجر می شود.واین همان است که به عقیده  خیلی ها لذت رابطه را به انسان زهر می کند.

از نظر روان درمانگران ،خجالت جنسی نوعی متوقف کننده لذت و ژست های جنسی است.فرد مبتلا به خجالت جنسی توانایی بیان خواسته ها ونیاز های خود را ندارد. ودرنتیجه رابطه جنسی او با طرف مقابلش به یک سناریوی تکراری جذاب اما دلسردکننده تبدیل می شود.فرد باید برای مقابله با خجالت جنسی تلاش کند ژست هایی که با خلق وخوی او تناسب دارد را انتخاب وهمسر خود را درآن شریک کند.

تشخیص خجالت جنسی به دلایل شخصیتی وفرهنگی کار ساده ای نیست ودر بیشتر موارد اشخاص باوجود اینکه اطلاع دارند به آن مبتلایند آن را با کسی در میان نمی گذارند.این افراد معمولاً در مورد رابطه زناشویی با همسر خود صحبت نمی کنند.زیرا فکر میکنند گفتن کلمات و جملات تحریک کننده می تواند هویتی جدید را برای همسرشان فاش کند.البیته کمی اعتماد به نفس وهمچنین ترس از بی ارزش شدن نزد همسر از دیگر دلایل خجالت جنسی می باشد.در واقع از بروز هرگونه تغییر در روابطشان هراس دارند و می ترسند مورد قضاوت منفی طرف مقابل خود قرار گیرند.

در پایان نباید فراموش کنیم که رابطه جنسی با احساسات ما شکل می گیرد نه با بدن ما.وجود خجالت جنسی در ابتدای زندگی زناشویی امری کاملاً طبیعی وسازنده شخصیت فرد است اما به مرور باید از بین برود زیرا ماندگاری آن باعث بروز دلسردی ومشکلات دیگری در روابط زناشویی می گردد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, :: 11:26 :: توسط : محسن شاکری نسب

درباره وبلاگ
محسن شاکری نسب# مشاور# رواندرمانگر# نوروتراپیست# مدرس دانشگاه# عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور# عضو انجمن روانشناسان ایران# مدرس کارگاههای توانمند سازی روانی اجتماعی# درمانگر اعتیاد# گروه درمانگر# انتخاب رشته کنکور# برنامه ریزی تحصیلی# بجنورد# خراسان شمالی
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ شخصی محسن شاکری نسبو آدرس mohsenshakerinasab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 98
بازدید کل : 7227
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1